پيام استانداركرمانشاه به مناسبت روز روستا و عشاير

استاندار كرمانشاه با صدور پيامي به مناسبت روزروستا و عشاير با اشاره به اينكه روستاها محوراصلي رشد، توسعه و پيشرفت جوامع هستند؛ تصريح كرد: حمايت و پشتيباني از كارآفريني و اعطاي تسهيلات ارزان قيمت به روستاييان و عشاير به عنوان جامعه اي مولد سبب ايجاد فرصت هاي جديد براي اشتغالزايي پايدار و بهبود وضعيت اقتصادي مي شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ در پيام «هوشنگ بازوند» آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

روستاييان و عشاير سخت كوش، تلاشگر، نجيب و شريف به عنوان قشري توانمند نقشي مهم و حياتي در توليد و پيشرفت اقتصادي استان برعهده دارند. روستاها اهرم هاي قدرتمند توسعه و مراكز اصلي توليد و ثروت آفريني هستند كه مي توان از طريق حمايت و پشتيباني ازكارآفريني، خلاقيت، نوآوري و شناسايي ظرفيت ها و مزيت هاي هر منطقه و تدوين برنامه ريزي راهبردي و توانمند سازي جامعه روستايي به ويژه در بخش هاي كشاورزي و دامداري مسير توسعه را تسهيل كرد.

روستا به عنوان بخش اصیل نظام اجتماعی و جمعیتی کشور خاستگاه فرهنگ و تمدن؛ کانون خودکفایی و مبدا چرخه اقتصاد مولد است و به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي نواحی روستایی و عشایری در سنوات گذشته جایگاه محوری و ویژه ای در سندهای توسعه ملی و منطقه ای يافته است كه بر اساس چشم انداز ترسيم شده در امتداد اسناد بالادستی و توسعه اي براي روستاها رشد و پيشرفت درونزا و اميدواركننده اي را شاهد خواهيم بود.

توسعه پايدار روستاها فرآیندی همه‌جانبه، مستمر، درونزا، توانمندساز، فراگیر، تحول‌آفرین، باورآفرین، رشد دهنده و متکی بر مشارکت و خودباوری روستائیان است که در چارچوب آن ظرفیت‌ها و توانایی‌ها براي توسعه اقتصادي و اشتغالزايي به ويژه در روستاهاي هدف شناسايي مي شوند و با توسعه سرمايه انساني و تأكيد مهارت آموزي و بهره گيري از فرصت هاي دروني كه مورد حمايت دولت سيزدهم بر مبناي شعار دولت مردمي و ايران قوي است؛ رشد و تعالي اقتصاد را در مناطق روستايي پيش رو خواهم داشت. 

امروزه جهت گيري صحيح سرمايه گذاري­ هاي اشتغالزا در روستاها، تكميل زنجيره هاي ارزش و توليد با مشاركت بخش خصوصي و نهادينه سازي مشاركت بخش عمومي، خصوصي، تعاوني و مردم در كنار تقویت اقتصاد محلی صادرات‌محور در پیوند با اقتصاد منطقه‌ای در روستاهای هدف سبب ایجاد انگیزه برای بازگشت مهاجران روستایی مي شود كه بي شك در تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي نيز موثر است.

در استان کرمانشاه با توسعه زيرساختها بسترهاي لازم براي توسعه مناطق روستايي فراهم شده و بر اساس برنامه هاي توسعه اي بر اين مهم اعتقاد و باور داريم كه با اختصاص تسهيلات ارزان قيمت و حمايت از توليد متكي بر خلاقيت و نوآوري و ظرفيت هاي هر روستا مي توان شاخص هاي توسعه اي در سطح روستاها را بهبود بخشيد و ضمن ارتقاء سطح معيشت، استانداردهاي زيربنايي و عمراني را ايجاد و به رونق رونق کسب و کار و تقويت اقتصاد خانوارهای روستایی و عشایری؛ گسترش فناوری های ارتباطات و صنعت گردشگری و ساماندهی مدیریت های محلی كمك شاياني كرد.

گردشگري روستايي در استان با ثبت جهاني اورامانات به عنوان ظرفيتي تحول آفرين مي تواند پيشران توسعه مناطق باشد كه البته در تمامي استان فرهنگ، تنوع قومي و ظرفيت هاي گوناگون فرصت ها و مزيت هاي ارزشمندي براي توسعه روستايي هستند و با مشاركت مردم و نهادسازي مي توان زمينه پيشرفت را ايجاد كرد و تسريع داد كه اميدواريم اقدامات انجام شده براي توسعه بوم گردي با سرمايه گذاري تعاوني ها و بخش خصوصي ادامه يابد و مديريت محلي روستا با نقش آفريني دهياري ها ارتباطي موثر براي توسعه ايجاد نمايند. 

بزرگداشت پانزدهم مهرماه روز ملی روستا و عشایر، پاسداشت تلاش های صادقانه و مجدانه انسان های زحمت کش و سخت کوش روستایی و عشایری است که نقش کلیدی و حیاتی در رشد و بالندگی کشور؛ تولید کالاهای اساسی؛ حفاظت از محیط زیست و امنیت و ترویج ارزش ها و هنجارهای فرهنگی و اجتماعی این مرز و بوم است.

بر اين اساس برخود لازم می دانم ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي جامعه بزرگ روستايي و عشاير كه براي دفاع از اين آب و خاك و به ويژه در نواحي مرزي جانفشاني كردند؛ اين مناسبت ملي را به اقشار مختلف جامعه روستايي و عشايري استان تبريك عرض نماييم. سرافرازي و سربلندي آنان را كه مايه مباهات و افتخار اين ديار مي باشند؛ از درگاه خداوند منان خواستارم.

                                                                        بازوند 

                                                                      استاندار كرمانشاه

دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران