در استان كرمانشاه 85 زن دهيار هستند/ در دولت تدبير و اميد افزايش دهياران زن قابل توجه بوده است

مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري:

در استان كرمانشاه 85 زن دهيار هستند/ در دولت تدبير و اميد افزايش دهياران زن قابل توجه بوده است

 

امير خسرواني مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري اظهار داشت: در طول فعاليت دولت تدبير و اميد با توجه به تعميق باور بهره گيري از ظرفيت هاي مختلف و توانمند روستايي در مديريت نهادهاي راهبر در روستاها؛ در استان كرمانشاه در امتداد اين رويكرد از سرمايه هاي انساني تحصيل كرده و زنان در مديريت دهياري استفاده شد.

امير خسرواني گفت: زنان روستايي در ادوار گذشته از عناصر مولد در روستاها بودند كه با آغازبكار دولت يازدهم  و اعتقاد دولت جديد به نقش آفريني زنان در عرصه هاي مختلف و متعدد؛ در نواحي روستايي با بازسازي شخصيت اجتماعي زنان؛ دانش علمي و توانمندي هاي عملي و روحيه تلاشگر اين قشر در مناصب مديريتي و ساختار اقتصادي و اجتماعي  بكار گرفته شد.

وي ادامه داد: در اين برهه در استان كرمانشاه 85 زن به عنوان دهيار مشغول فعاليت هستند كه بخش عمده اي از اين دهياران در دولت يازدهم در سمت دهياري اشتغال يافته اند كه قابل مقايسه با دوره قبل نيست و در اين زمينه استان كرمانشاه در سطح كشور جايگاه دوم و در منطقه غرب رتبه اول را دارد.

خسرواني با اشاره به جايگاه بانوان در توسعه پايدار روستايي اعلام كرد: استان كرمانشاه 31 بخش با واحدهاي جغرافيايي روستايي دارد كه در 85 روستا در سطح 21 بخش؛ زنان مديريت دهياري را برعهده دارند كه بيانگر ارتقاء پايگاه اجتماعي و اعتماد دولت به نقش بي بديل و تاثير گذار زنان روستايي در نظام اجرايي و اداري كشور مي باشد.

مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري بيان كرد: 45 درصد دهياران زن استان تحصيلات دانشگاهي دارند و بخش كنگاور با 9 دهيار زن؛ از اين منظر در استان طلايه دار مي باشد.

اين مقام مسئول خبر داد: در بخش هاي اقتصادي و به ويژه در توليد صنايع دستي؛ محصولات محلي و گردشگري روستايي از زمان استقرار دولت تدبير و اميد؛ بانوان روستايي در قالب گروه هاي اجتماعي؛ تعاوني ها و سازمان هاي مردم نهاد بسترهاي تقويت اقتصاد خانوارها و منزلت اجتماعي زنان را در نواحي روستايي فراهم نمودند.

مهندس خسرواني تصريح كرد: بهره گيري از توان مشاركت زنان در فرايند توسعه پايدار روستايي از راهبردهاي اصلي دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري است كه اميد است زنان روستايي نه تنها مكمل روند توسعه بلكه بخش عظيمي از موفقيت هاي آينده جامعه روستايي استان باشند.

 

دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران