شاخص آسفالت راه هاي روستايي استان 70 درصد است

معاون امور عمراني استاندار:

شاخص آسفالت راه هاي روستايي استان 70 درصد است

 

مهندس مجتبي نيك كردار معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: از ابتداي امسال تا پايان بهمن ماه؛ 185 كيلومتر از راه هاي روستايي استان آسفالت و بهسازی شده است.

مجتبی نیک‌کردار اظهار داشت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی؛ حدود 25 کیلومتر دیگر از راه های روستایی استان تا پایان سال بهسازی و آسفالت می شوند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از بهره‌برداری روکش آسفالت 140 کیلومتر از راه های روستایی استان  تا پایان امسال خبر داد و اعلام كرد:  اکنون شاخص آسفالت راه روستایی استان 70 درصد و به طور تقریبی از میانگین کشوری 2 تا 3 درصد بالاتر است.

نیک‌کردار با بیان اینکه در شرایط کنونی شاخصه‌های بهسازی و آسفالت راه های روستایی استان از میانگین کشوری هم بالاتر است، افزود: در تلاش هستیم  تا باقیمانده راه های روستایی هم در برنامه توسعه ششم بهسازی و آسفالت شود.

وی با بیان اینکه جاده‌ها و راه های روستایی یک سری استانداردهای خاص خود را دارد و نمی‌توان آنها را همانند اتوبان های شهری طراحی کرد، بیان کرد: مشخصات فنی راههای روستایی بسیار پایین‌تر از جاده‌های شهری است و راه های روستایی برای رانندگی با سرعت حدود 60 کیلومتر در ساعت طراحی شده است.

اين مقام بلند پايه استان با اشاره به وضعیت راه های روستایی دشت تالان  که منطقه سرفیزوزآباد را به ماهیدشت متصل می‌کند، عنوان کرد:  با توجه به اینکه استان 2622 روستا داراي سكنه دارد در صورتی که تکمیل راه روستایی این قسمت در اولویت اجرا باشد و روستاهای زیادی در این منطقه باشند به وضعیت آن هر چه سریعتر رسیدگی خواهد شد.

 

دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران