جمهوري اسلامي ايران منشاء خدمات گسترده و ارزنده در نواحي روستايي بوده است

استاندار کرمانشاه:

جمهوري اسلامي ايران منشاء خدمات گسترده و ارزنده در نواحي روستايي بوده است

 

اسدالله رازاني استاندار کرمانشاه گفت: نظام جمهوری اسلامی ايران توسعه روستاهای را با جدیت دنبال می کند و برای تحقق این مهم تمامی امکانات کشور را بسیج کرده است.

اسدالله رازانی در آیین افتتاحیه مجمتع آبرسانی روستایی نجف آباد سنقر و کلیایی که به صورت زنده و در حضور رییس جمهوری از صدا و سیما پخش می شد؛ اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حمایت های معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب خدمات و تلاش های فرزندان این ملت، خدمات بسیار گسترده ای در زمینه توسعه روستایی در کشور صورت گرفته است و وضع کنونی روستاها در حوزه های بهداشتی، امور زیربنایی و آموزشی و رفاهی به هیچ عنوان قابل مقایسه با سال های پیش از انقلاب نیست.                    
وی در بخش دیگری از سخنانش به خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی به روستاییان اشاره کرد و افزود: در پیش از انقلاب 70 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن بودند و اکثر آن ها از امکانات اولیه خدماتی، آموزشی، بهداشتی و پزشکی بی بهره بودند         

استاندار كرمانشاه اضافه کرد: آمار مرگ و میر به هنگام زایمان بسیار بالا بود و کودکان بسیاری به علت کمبود امکانات پزشکی می مردند به گونه ای که آن سال ها کمتر خانواده روستایی را می توان سراغ گرفت که یکی از فرزندانش را از دست نداده باشد.       

رييس شوراي اداري استان با اشاره به سفر دکتر روحانی در 27 تیر ماه به کرمانشاه تصريح کرد: آثار این سفر پربرکت به خوبی در حال پدیدار شدن است  به طوريكه طرح گرمسیری به عنوان عظیم ترین پروژه عمرانی کشور با سرعت قابل قبولی در کرمانشاه در حال اجرا است که تحولی عظیم را در حوزه های مختلف استان پدید خواهد آورد.

مدير ارشد استان آبرسانی روستایی را از جمله حوزه های مورد توجه ویژه دولت تدبیر و امید معرفی کرد و تاكيد كرد: تا پیش از این؛ اجرای طرح های آبرسانی روستایی تنها متکی به اعتبارات استانی بود ولی برای اولین بار در دولت تدبیر و امید از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات مناسبی برای حوزه آبرسانی روستایی اختصاص یافت.               
رييس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان برخورداری از آب شرب سالم را یکی از نیازهای اساسی روستاها برشمرد و اعلام كرد: امسال کار آبرسانی به 112 روستای استان کرمانشاه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام می شود که 60 روستا از این تعداد به انجام رسیده و امروز نیز با بهره برداری از مجتمع آبرسانی روستایی نجف آباد سنقر هفت روستای دیگر از نعمت آب شرب سالم بهره مند مي شوند و باقی مانده روستاها نیز تا پایان سال به انجام می رسد.       
رازانی به بهره مند شدن 80 درصد از روستاهای استان از نعمت آب آشامیدنی سالم تا پایان امسال اشاره کرد و خبر داد: تلاش می کنیم با بسیج تمامی امکانات استان کار آبرسانی به 20 درصد باقی مانده نیز به انجام برسد و به این ترتیب از این شاخص مهم توسعه به صورت کامل برخوردار شویم.   
رييس شوراي تامين استان ادامه داد: تا پايان سال آینده تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان از نعمت گاز برخوردار خواهند بود و همچنین تاکنون بیش از 75 درصد از راه های روستایی آسفالت شده اند.              
رييس شوراي اشتغال و سرمايه گذاري استان در پايان خاطر نشان ساخت: دولت در سنقر علاوه بر خدمات رسانی و انجام طرح های زیربنایی به دنبال ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی نیز هست و در این زمینه با توجه به استعدادها و پتانسیل های منطقه به دنبال توسعه صنعت فرش دست باف است.                                  
گفتني است با افتتاح مجتمع آبرسانی روستای نجف آباد با 14 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار؛ یک هزار و 167 نفر در هفت روستای شهرستان سنقر و کلیایی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران