همایش منطقه‌ای فرهنگ و هنر روستا و عشایر غرب کشور به کار خود پایان داد

همایش منطقه‌ای فرهنگ و هنر روستا و عشایر استان های غربی کشور به کار خود پایان داد

 

همایش منطقه‌ای فرهنگ و هنر روستا و عشایر استان های غربی کشور که به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد، به کار خود پایان داد.
 ابراهیم رحیمی زنگنه  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مراسم اختتاميه اين كنگره گفت: پایه و اساس تحول هر جامعه به روستا برمی‌گردد. 

رحیمی زنگنه از روستا به عنوان مرکز کار، تولید و اشتغال یاد کرد و افزود: سیاست‌ گذاری‌ها باید در جهت آباد شدن روستاها باشد.   
 وی با اشاره به آمار بالای مهاجرت روستاییان به شهرها، تاكيد كرد: باید با اتخاذ راهکارهایی جلوی مهاجرت از روستاها به شهرها را بگیریم. 

وی در ادامه مسجد را محور اساسی فعالیت های فرهنگی دانست و اضافه كرد: باید روی مساجد به عنوان اساسی‌ترین  محور توسعه فرهنگی کار کنیم.          
وی همچنین برگزاری این کنگره را به لحاظ آموزش محور بودن برجسته دانست و اذعان داشت: هیچ تحولی در عرصه فرهنگ و هنر اتفاق نمی‌افتد، مگر در عرصه آموزش کار کرده باشیم.

این همایش سه روزه با حضور نخبگان کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی استان های خوزستان، همدان، کردستان، لرستان، ایلام و کرمانشاه برگزار شد و در پايان از کانون های برتر روستایی و ائمه جماعات و گروه‌های جهادی فعال در محرومیت زدایی روستاهای غرب کشور تجلیل شد.  
برپایی نمایشگاهی از توانمندی های اعضای کانون های روستایی، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی و بازدید از اماکن تاریخی از برنامه‌های جانبی این همایش بود.



دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران