60درصد كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور در روستاها مستقر هستند

 معاون فرهنگي؛ هنري كانون هاي مساجد كشور:

60درصد كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور در روستاها مستقر هستند

 

مرتضي طاهريان معاون فرهنگی؛ هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: دو میلیون نفر در کانون های فرهنگی؛ هنری مساجد کشور عضو هستند و در قالب 22 هزار كانون فرهنگي و هنري سازماندهي شده اند.             
وی اظهار کرد: تلاش مي گردد تا پایان دولت یازدهم، یک هزار کانون به کانون های فرهنگی مساجد کشور افزوده شود .           
طاهريان افزود: بیش از 60 درصد این کانون ها در روستاها مستقر هستند و به بیانی دیگر ستاد عالی کانون مساجد در بیش از 12 هزار روستا در سراسر کشور مشغول به فعالیت است .     
معاون فرهنگی؛ هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور تصریح کرد: اعتباراتی که به کانون ها اختصاص می یابد بخشی از آن در قالب سرانه و بخشی دیگر به صورت تجهیزات و امکانات اختصاص می یابد و هر کانون بسته به فعالیتی که دارد؛ سالانه از پنج میلیون ریال تا 10 میلیون ریال سرانه نقدی دریافت می کند .               
اين مقام مسئول با بیان اینکه ائمه جماعات از جمله مخاطبان این دوره از همایش های منطقه ای هستند؛ ادامه داد: هدف از برگزاری این کنگره پرداختن به فرهنگ عامه مردم است و انتظاری که از مدیران کانون های مساجد وجود دارد این است که به مسایلی فراتر از مسایل عبادی در مساجد بپردازند .           
طاهریان عنوان كرد: مدیران کانون های مساجد به عنوان بازوان اصلی توسعه فرهنگ و هنر روستا قلمداد می شوند از مدیران کانون های مساجد روستایی می خواهیم که به صورت عام در همه مسایل فرهنگی، اجتماعی و عبادی فعال باشند .      
وی با بیان اینکه امسال سومین سال است که این کنگره ملی در راستای اقتصاد مقاومتی با محوریت کارآفرینی برگزار می شود؛ بيان داشت: این همایش در چهار دوره گذشته به صورت ملی در مشهد برگزار شد و با توجه به ظرفیت ارزشمندی که در استانها وجود دارد امسال در قالب کنگره و همایش های منطقه ای برگزار شد .   

معاون فرهنگي؛ هنري ستاد عالي كانون هاي مساجد كشور به بخشی از اقدام ها و تعامل کانون های مساجد با ادارات مربوطه در راستای توسعه فرهنگ و هنر روستا اشاره کرد و اعلام كرد: برگزاری چندین جلسه با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای افزایش ظرفیت گردشگری روستایی و همچنین هم افزایی با دستگاه ها در زمینه غنی سازی اوقات فراغت روستاییان از جمله اقدامات اين نهاد مي باشد.

دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران