فرهنگ روستايي برگ برنده نظام است

فرماندار صحنه:

فرهنگ روستايي برگ برنده نظام است

شهريار عباس آبادي فرماندار صحنه اظهار داشت: روستاییان دارای فرهنگ غنی و اعتقادات مذهبی باارزشی هستند و فرهنگ موجود در روستاها و عشایر برگ برنده نظام ما است و نقش روستاییان و عشایر در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بسیار پُررنگ بود.

شهریار عباس آبادی در مراسم افتتاحیه همایش منطقه ای پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر استان های غرب کشور در شهرستان صحنه، گفت: امروز از فرهنگ به عنوان کالایی یاد می شود که قابل انتقال است که گاه به دنبال تهاجم های مختلف، به چالش کشیده می شود و در این بین شاخص های ارزش های فرهنگی و دینی مشهود است .        
وی با اشاره به نقاط قوت و ضعف توسعه فرهنگ در روستاها؛ ادامه داد: متاسفانه در اکثر مواقع از مساجد در روستاها به عنوان پایگاهی برای برگزاری مراسم ختم و سوگواری استفاده می شود .    
عباس آبادی بيان داشت: دولت يازدهم با ايجاد اماكني از قبیل ایجاد خانه عالم تلاش کرده تا به ترویج و توسعه فرهنگ در روستاها و عشایر یاری رسان باشد .
فرماندار صحنه تاكيد كرد: صنایع دستی نماد دستاوردهای فرهنگی روستا و منطقه قلمداد می شود و  باید این صنایع که در واقع کالایی باارزش تر از نفت است به خوبی معرفی شود

این همایش با حضور استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان، همدان و خوزستان به مدت سه روز برگزار مي گردد.

دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران