پیام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به همایش منطقه ای فرهنگ و هنر روستا و عشایر غرب كشور

پیام علي جنتی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به همایش منطقه ای فرهنگ و هنر روستا وعشایر غرب كشور

 

متن پیام علی جنتی بدین شرح است:

'آنچه موجب اقتدار و همبستگی ملی در ایران عزیز می شود وحدت و انسجام میان همه اقوام و ادیان و مذهبی است که همواره با صلح و امنیت همجوار یکدیگر در این سرزمین بلندآوازه زیسته اند .   
اتحاد این رنگین کمان زیبای اقوام و طوایف و مذاهب ایرانی در کنار عشایر غیور این مرز و بوم، فرصتی مغتنم برای تقویت پایه های وحدت ملی بوده و به گسترش فضای عطوفت و مهربانی در جهان اسلام کمک می کند .   
بدون شک فرهنگ و هنربلند این مرز و بوم نشات گرفته از همین تنوع قومیت هاست که در خلال هزاران سال تاریخ پرافتخار ایران زمین، آن شاهکارهای ادبی و علمی را خلق کرده اند در عصر حاضر نیز نباید از ظرفیت متعدد و متنوع روستاییان و عشایر دلاور در برنامه ریزی های کلان فرهنگی و همچنین توسعه کشور غافل شد .
باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که توسعه زیرساخت ها و برنامه ریزی فرهنگی در روستاها، همواره به عنوان بخشی از فرآیند توسعه پایدار از اهمیت ویژه ای برخوردار است، رهبر معظم انقلاب روستا را کانون تولید و ارزش آفرینی می دانند و برکسی پوشیده نیست که تولید و ارزش آفرینی زیربنای توسعه همه جانبه کشور است
دولت تدبیر و امید از زمان استقرار خویش تاکنون، به تلاشی مجدانه در حد توش و توان خود از ظرفیت اقوام و عشایر بهره جسته و پیشرفته و توسعه فرهنگی روستاها را نصب العین خود قرار داده است .   
بدون شک تحقق توسعه پایدار کشور در گرو برنامه ریزی برای همه ابعاد از جمله مسایل فرهنگی و در تمام مناطق اعم از روستایی، عشایری و شهری است و کم توجهی یا بی توجهی به هریک از این اجزا موجب فاصله گرفتن کشور از فرآیند توسعه خواهد شد
اینک و در مسیر توسعه پایدار، با اتکا به سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی و در سالی که به نام 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' نامگذاری شده است، ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با راه اندازی بیش از 12 هزار کانون فرهنگی هنری روستایی در کنار هزاران باب کتابخانه مخزن دار و باز و همچنین برگزاری کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر در چهار سال گذشته، گامی هر چند کوچک در مسیر توسعه موزون فرهنگی کشور برداشته است .     
بدیهی است که نیروهای مومن، متعهد، دلسوز و انقلابی روستایی و عشایری به ویژه جوانان عزیز که مخاطبان اصلی کانون های فرهنگی وهنری مساجد هستند، مهم ترین ذخایر نظام محسوب می شوند، باید این ظرفیت را قدر دانست و از آن در توسعه کمی و کیفی کشور یاری جست .  
اینجانب از برگزارکنندگان کنگره، اساتید و مربیان و مسئولان دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری و همه شرکت کنندگان در این رویداد فرهنگی قدردانی نموده مزید توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم '.

دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران