احيا و ترویج غذاهای محلی در توسعه صنعت گردشگری موثر است

معاون امور عمراني استانداري:

احيا و ترویج غذاهای محلی در توسعه صنعت گردشگری موثر است

 

مهندس مجتبي نيك كردار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: امروز غذاهای محلی و سنتی طرفداران زیادی در میان گردشگران دارد که احيا و ترویج این نوع غذاها می تواند در توسعه صنعت گردشگری موثر باشد و گردشگري غذايي در حال تبديل شدن به يك برند است.

مجتبی نیک کردار شامگاه در آیین آغاز به کار نخستین جشنواره منطقه ای سفره ایرانی - فرهنگ گردشگری در محل نمایشگاه بین المللی بوستان شاهد کرمانشاه تاكيد کرد: اگر در زمینه گردشگری غذا در کشور سرمایه گذاری کنیم به طور قطع به یقین به موفقیت می رسیم و می توانیم صنعت گردشگری را بیشتر از وضعیت فعلی گسترش دهیم.   
وی به ظرفیت ها خوب منطقه غرب کشور در زمینه گردشگری و به خصوص آیین های سنتی و غذاهای محلی اشاره کرد و اعلام كرد: دولت با مشارکت بخش خصوصی و مردم در زمینه تقویت و توسعه صنعت گردشگری سرمایه گذاری می کند.          
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري با اشاره به علاقه مندی مردم به غذاهای سنتی و محلی افزود: تنوع غذایی یکی از جاذبه های گردشگری مورد استقبال گردشگران است و باید در زمینه ترویج این نوع غذاها تلاش کنیم.          
           
رييس كارگروه گردشگري استان تصريح كرد: صنعت غذا از صنعت های سبز و بدون آلودگی  است و توسعه غذاهای گیاهی در مناطقی مانند غرب کشور که اقلیم مناسبی دارد می تواند علاوه بر تقویت صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی تاثیر بسزایی داشته باشد.           
گفتني است؛ جشنواره سه روزه 'سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری' با حضور استان های کرمانشاه ، ایلام، کردستان و همدان در محل دایمی نمایشگاه بین المللی کرمانشاه گشایش یافت.

دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران