دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به رونق اقتصادي روستاها دارد

معاون امور عمرانی استانداری:

دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به رونق اقتصادي روستاها دارد

مهندس مجتبی نیک کردار معاون هماهنگي امور عمراني استانداري در افتتاح و بازدید از پروژه‌های روستایی شهرستان صحنه که در اولین روز از هفته دولت انجام شد، با تبریک این هفته، اظهار کرد: پس از انقلاب اقدامات خوبی در خصوص ایجاد زیرساخت‌ها در روستاهای کشور انجام شده و در حال حاضر روستاهای ما از لحاظ زیرساخت‌ها وضعیت نسبتا مناسبی دارند .

وی افزود: آنچه باعث مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود؛ مقوله معیشت روستاییان است که دولت تدبیر و امید تاکید زیادی بر رونق اقتصاد و بهبود معیشت روستاییان دارد و طرح‌های خوبی نیز در این خصوص تدوین شده است .

نیک کردار راه اندازي واحدهاي توليدي مستقر در روستا با مشاركت مردم را از جمله این طرح‌ها دانست و گفت:  در راستاي استقرار واحدهاي توليدي در روستاها تسهيلات ارزان قيمتي پرداخت مي شود كه سود این تسهیلات در مناطق مرزی صفر درصد است و چنانچه روستاییان در قالب تعاونی اقدام به اجرای طرح‌های اشتغالزا کنند می‌توانند 40 تا 50 میلیارد ریال تسهیلات بگیرند .

وی ابراز امیدواری کرد: این طرح ها و اقدامات اقتصادي باعث رونق اقتصاد روستاها و بهبود معیشت روستانشینان شود تا کمتر شاهد مهاجرت از روستاها به شهرها باشیم .

معاون هماهنگي امور عمراني استانداری کرمانشاه اعلام كرد: شاخص آسفالت راه روستایی استان 63 درصد است و این رقم در شهرستان صحنه بالاتر از میانگین استان و 67 درصد است .

اين مقام بلندپايه استان عنوان كرد: سال های 93 و 94  از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری 12 کیلومتر از راه های روستایی شهرستان صحنه در قالب هشت پروژه آسفالت شد  که 550 خانوار از نعمت آن برخوردار شدند .

گفتني است در اين آيين با حضور معاون عمرانی استانداری و مقامات محلي چهار کیلومتر از راه روستایی شاهپورآباد و پویان و همچنین طرح هادی روستای احمدآباد شهرستان صحنه به بهره برداري رسيد .

 

دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران