فرماندارجوانرود: درکنارزیرساخت های عمرانی به اقتصاد معیشت روستاها توجه جدی صورت گیرد

فرماندارجوانرود: درکنارزیرساخت های عمرانی به اقتصاد معیشت روستاها توجه جدی صورت گیرد















فرماندارجوانرودبا تاکید برتوسعه روستاها گفت: درکنارزیرساخت های عمرانی باید به اقتصادومعیشت مردم توجه جدی صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جوانرود ، آرش لهونی در گردهمایی دهیاران شهرستان جوانرودکه با حضورسرپرست دفترامورروستایی وشوراهای استانداری کرمانشاه برگزارشد به اهمیت توجه به اقتصا دروستائیان اشاره کردوافزود: اگربه اقتصاد ومعیشت روستاها توجه نشودموجب مهاجرت آنان خواهدشد.

وی اظها داشت: داشتن برنامه ریزی مناسب ، ترسیم هدف وتدوین چشم انداز برای روستاها موجب پرهیز از روزمرگی وافزایش روبه رشدتوسعه خواهدشد.لهونی خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات روستایی این شهرستان اقدامات زیربنایی خوبی انجام شده که از جمله آنها پروژه های سفرمقام معظم رهبری است.وی یادآورشد: درسالی که به نام اقتصادمقاومتی اقدام وعمل نامگذاری شده است باید بیش از پیش به اقتصادومعیشت روستاها توجه شود.

سرپرست دفترامورروستایی وشوراهای استانداری کرمانشاه نیز به وظایف دهیاران وشوراها در ابادانی وتوسعه روستاها اشاره کردوگفت:دهیاران وشوراهای اسلامی به عنوان بازوان بخشداران باید با تعامل وهمکاری همه جانبه خواسته ونیازهای واقعی مردم را شناسایی ومتناسب با توان وامکانات موجوددرروستاها برای برطرف کردن آن اقدام کنند. خسروانی با بیان اینکه ارزش پول روز به روز کاهش می یایدافزود: اعتبارات مانده دهیاری ها به کارتبدیل کردودرراستای حداقل خدمات به روستائیان بهره گرفت.وی اظهارداشت: مشارکت و همیاری مردم در کمک به دهیاران و عمران روستاها موجب حل سریع مشکل روستاها می شود که این مشارکت مردمی نیاز به فرهنگ سازی دارد.خسروانی از اختصاص خودروهای اتش نشانی برای مرکز دهستان ها خبردادویادآورشد:برای هریک از مرکز دهستان ها یک خودروآتش نشانی درنظرگرفته شده است.

بخشدارکلاشی هم بابیان اینکه دهیاران از اقشارزحمت کش وفعال وکم توقع جامعه هستندگفت: توجه ویژه به این قشرزحمت کش ورفع مشکل بیمه اجتماعی آنان یک ضرورت است.نامدارحسینی افزود:با توجه به اینکه ابلاغ مدیریت بحران در روستاها را دارنداما متاسفانه امکانات خاصی در اختیارندارند.وی به اقدامات انجام گرفته سال گذشته درروستاهای بخش کلاشی اشاره واظهارداشت :اقدامات خوبی در حوزه عمران وآبادانی روستاهای این بخش انجام گرفته است که مهمترین آن می توان به بهسازی وآسفالت جاده زیران به جوانرودبا اعتبار 130 میلیاردریال ، طرح هادی ،هدایت آبهای سطحی ،بوستان کودک و... اشاره کرد. حسینی یادآورشد: دراین جلسه نیز از محل اعتباردهیاری ها 10 پروژه با اعتباری بالغ بریک میلیاردریال برای عمران وابادانی روستاها تعریف شده است.بخشدارمرکزی جوانرودنیز به اقدامات انجام گرفته در سالجاری در روستا های این بخش اشاره کردوگفت:با استفاده از اعتبارات دهیاری ها اقدامات خوبی در عمران آبادانی روستاهای بخش مرکزی جوانرودانجام گرفته است.فرزادپرگرافزود:احداث پل ، دفع آبهای سطحی ،اصلاح معابروبوستان کودک از جمله این پروژه ها است.وی یادآورشد: دراین جلسه نیز ازمحل اعتبار دهیاری ها10 پروژه برای عمران وآبادانی روستاهای بخش مرکزی برای اجرا تعریف شده است. شهرستان جوانرود105 روستا دارد.

دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران