کندوله و کورتویج دو تجربه موفق در توسعه بوم گردی هستند

مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري:

کندوله و کورتویج دو تجربه موفق در توسعه بوم گردی هستند


به گزارش واحد اطلاع رساني دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري؛ همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت روز روستا و عشایر به همت فرمانداري صحنه و بخشداري دينور و با حضور امير خسرواني مديركل دفتر روستايي و امور شوراهاي استانداري كرمانشاه در بخش دینور برگزار گردید.

امير خسرواني مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري در اين همايش در سخناني اظهار داشت: روستاهاي کندوله و کورتویج در بخش دينور شهرستان صحنه دو تجربه موفق در حوزه توسعه بوم گردی و گردشگري روستايي هستند.

خسرواني هدف از برگزاری این همایش را ایجاد روحیه نشاط و ارتقاي سلامت جسمانی و روانی و نیز تکریم همبستگی اجتماعی جامعه روستایی استان دانست و گفت: همه ي تلاش ها باید به سمت نهادینه کردن فرهنگ ورزش و سلامت روان و تقويت بيشتر فرهنگ کار و تلاش جمعي در این جوامع هدايت گردد.

 وی در ادامه از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه زیرساخت های ورزشی در روستاها  خبر داد و اعلام كرد: دولت تلاش های بسياري در زمینه سلامت و درمان روستاییان انجام داده است كه از آن مي توان به عنوان "انقلاب درماني" در حوزه روستایی یاد کرد.

اين مقام مسئول در بخش ديگري از سخنانش عنوان كرد: با توجه به سابقه و قدمت تاریخی دینور و جاذبه های طبیعی بی شمار آن، اين بخش از پتانسیل و ظرفیت هاي فراواني براي ايجاد اشتغال از طريق ايجاد صنایعی با مصرف كم آب، برخوردار است.

مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري افزود: حضور و اسکان بیش از هزار گردشگر خارجی و داخلی در روستاهاي كندوله و كرتويج بيانگر نتيجه بخش بودن تلاش هاي مديران سياست گذار؛ اجرايي و محلي در تقويت صنعت گردشگري روستايي در استان مي باشد.

این مقام مسئول روستایی استان در پایان تصريح كرد: این دفتر آمادگی پرداخت تسهیلات کم بهره برای توسعه گردشگری و مشاغل خانگی و اشتغال روستایی را دارد.

گفتني است؛ این همایش در مسافت ۲ کیلومتر و با حضور بیش از دو هزار نفر از ساکنین روستاهای این بخش برگزار گردید و به قید قرعه جوایزی به شرکت کنندگان اهدا شد.



دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران