جشنواره تهیه روغن کرمانشاهی در روستاي كرتويج برگزار شد

جشنواره تهیه روغن کرمانشاهی در روستاي كرتويج برگزار شد

 

نخستین جشنواره تهیه روغن کرمانشاهی در روستای کرتویچ بخش دینور از توابع شهرستان صحنه برگزار شد.

در این جشنواره که با حمایت بخش خصوصی و با حضور مردم علاقه مند برگزار شد، علاوه بر تهیه نمادین روغن کرمانشاهی از شیر گاو و گوسفند، گروه تنبور نواز صحنه نیز به نواختن نواهای محلی پرداختند.
معرفی توانمندی های بخش دینور و روستای گردشگری کرتویج از دیگر بخش های این جشنواره بود.

امیر خسروانی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه نیز در این مراسم عنوان کرد: روستاهای کرمانشاه با توجه به ظرفیتی که دارند می توانند به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور مطرح شوند.
وی افزود: 14 روستای نمونه گردشگری در استان کرمانشاه داریم که در هر کدام از آنها جشنواره تولیدات منطقه ای برگزار خواهد شد.
فرماندار شهرستان صحنه در مراسم آغاز این جشنواره گفت: این جشنواره به صورت کامل توسط بخش مردم بومی منطقه و در راستای معرفی توانمندی های منطقه برگزار شده است.
نورالدین فرزادی پور با بیان اینکه از فرصت های موجود در منطقه به منظور توسعه استفاده کنیم، افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند ظرفیت ها منطقه را معرفی کند.
وی عنوان کرد: روستای کورتویج که یکی از روستاهای هدف گردشگری استان کرمانشاه محسوب می شود، از توانایی مطلوبی به منظور جذب گردشگر برخوردار است.
فرماندار صحنه اظهار داشت: جشنواره تهیه روغن کرمانشاه علاوه بر معرفی این محصول تاریخی استان فرهنگ و آداب و رسوم مردم منطقه را نیز نمایان می کند.
فرزادی پور، با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری می‌تواند موجب پیشرفت منطقه شود، گفت: معرفی ظرفیت های منطقه گردشگران را به روستاهای استان می کشاند.
وی به وجود معضل بیکاری در استان اشاره کرد و اظهارداشت: توسعه صنعت گردشگری از مصداق های بارز پرداختن به اقتصاد مقاومتی به منظور توسعه اقتصادی محسوب می شود‌.

دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران