برگزاري دوره آموزشي ارتباط متقابل شورا و دهيار با مردم براي منتخبين دور پنجم شوراي اسلامي روستاهاي بخش حميل

برگزاري دوره آموزشي ارتباط متقابل شورا و دهيار با مردم براي منتخبين دور پنجم شوراي اسلامي روستاهاي بخش حميل

 

بنا به گزارش واحد اطلاع رساني دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري؛ به همت دفتر امور روستايي و شوراها يك دوره آموزشي ارتباط متقابل شورا و دهيار با مردم براي منتخبين دور پنجم شوراهاي اسلامي روستاهاي بخش حميل برگزار گرديد.

بر پايه اين گزارش؛ فراگيران در اين دوره آموزشي يك روزه با مباني قانوني؛ اهداف و نقش و اهميت شوراها در توسعه روستايي و وظايف و مسئوليت هاي اين نهاد در روستاها آشنا شدند.

مباني قانوني تشكيل شوراهاي روستايي و بخش ها؛ قوانين شورا و دهيار؛ اهداف تشكيل شوراها؛ نقش شوراهاي روستايي در توسعه مناطق روستايي؛ شرايط تشكيل شورا؛ وظايف؛ اختيارات و مسئوليت هاي نهاد شورا؛ و اصول ارتباط متقابل شورا و دهيار از مهمترين و برجسته ترين مباحثي بودند كه در اين دوره آموزشي مطرح شدند.

در ابتداي اين همايش آموزشي پيرويسي بخشدار حميل با تشكر از دست اندكاران و مجريان برگزاري دوره آموزشي مذكور؛ با بيان مطالبي در خصوص ضرورت آشنايي اعضاي شوراي اسلامي روستاها با اصول ؛ مباني ؛ وظايف و قوانين و موازين اين نهاد؛ خواستار تداوم و استمرار برگزاري دوره هاي آموزشي مشابه در طول فعاليت دوره جديد شوراها براي اعضاي اين تشكل اجتماعي شد.

شايان ذكر است مديريت توسعه روستايي استان به منظور ارتقاء دانش سازماني و تخصصي اعضاي دور پنجم شوراهاي اسلامي روستاهاي استان؛ اقدام به برگزاري همايش ها و دور هاي آموزشي نظري؛كارگاهي و ميداني خواهد نمود.

 

دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران