بهبود خدمات رساني دهياري ها مستلزم توسعه منابع انساني و تشكيلات سازماني اين نهاد است

مديركل دفتر امور روستايي و شوراها:

بهبود خدمات رساني دهياري ها مستلزم توسعه منابع انساني و تشكيلات سازماني اين نهاد است

جلسه هماهنگي تدوين برنامه ها و سياست هاي مالي و فني حوزه روستايي استان با حضور جمعي از بخشداران ؛كارشناسان فني و اجرايي و مسئولان مالي دهياري هاي برگزار گرديد و مشكلات و مسايل پيش روي روستاها مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

به گزارش واحد اطلاع رساني دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري؛ در اين جلسه امير خسرواني مديركل دفتر امور روستايي و شوراها با اشاره به لزوم تغيير و تحول در نحوه برگزاري جلسات و شيوه ارايه مباحث؛ گفت: رويكرد دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري براي اتخاذ تصميمات جامع و هدفمند در حوزه روستايي؛ برگزاري نشست هاي هم انديشي با حضور بخشداران و فعالين اين حوزه است تا با بحث و تبادل نظر پيرامون مسايل و مشكلات مختلف در روستاها؛ نقشه راه واحد و مطلوبي كه پاسخگوي نارسايي ها باشد؛ تهيه گردد.

وي افزود: در هر دهستان يك دهياري به عنوان دهياري مركز و مرجع مشخص شود تا با تجميع خدمات در اين واحد؛ به شيوه مناسب تري امور را پيش برد.

خسرواني با اشاره به عدم تناسب بين خدمات دهي در دهياري ها و تعداد نيروي انساني در اختيار؛ به طرح پيشنهادي خود كه در جمع مديران كل امور روستايي سراسر كشور مطرح شده بود؛ اشاره كرد و عنوان كرد: حجم بالاي كار و فشار مشكلات كاري برعهده دهيار است و تعداد كارمندان اين مجموعه ها كافي نيست؛ اين درحالي است كه دستمزد و حقوق دهياران نيز به نسبت هزينه ها و زحمات آنها مبالغ پاييني را در بر مي گيرد و اين مهم نيازمند بازبيني جدي است.

وي با اشاره به لزوم همفكري و تبادل نظر در خصوص مسايل و مشكلات؛ تصريح كرد: ما از تمامي مردم؛ اهالي روستاها؛ بخشداران و دهياران تقاضامنديم با ارايه پيشنهادات و راهكارهاي خود؛ ما را در پيشبرد بهتر امور ياري نمايند.

شايان ذكر است در اين جلسه بخشداران؛ كارشناسان فني و اجرايي و مالي با ارايه پيشنهادات؛ راهكارها و تبين مسايل و مشكلات موجود؛ خواستار رسيدگي به آنها توسط مديريت امور روستايي و شوراها و مجموعه تحت امر شدند.

دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران