54 شرکت تعاونی روستایی در استان کرمانشاه تشکیل می شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان :

54 شرکت تعاونی روستایی در استان کرمانشاه تشکیل می شود

 

داوود ياوري مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خبر داد: 54 شرکت تعاونی روستایی در استان کرمانشاه حسب ابلاغ دستورالعمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در راستای اجرای طرح ' روستا - تعاون ' تشكيل خواهد شد.

داوود یاوری اظهار کرد: طرح تعاون روستا در راستاي حمایت از تولید و اشتغال و پیاده سازی برنامه اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اجرایی خواهد شد .           
وی با اشاره به اهداف اين طرح اعلام كرد: استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانایی های بخش تعاون در سطح روستاهای استان، توسعه و توانمندسازی تعاونی های روستایی، رونق اقتصادی، مشارکت سازمان یافته و کارآفرینی اقتصادی روستائیان در قالب مشارک گروهی از مهمترين اهداف اجرای اين طرح در مناطق روستايي مي باشند .               
یاوری ادامه داد: توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روستا و فعالیت های توسعه ای آن ها بر مبنای بهره گیری از استعدادها و ظرفیت های موجود از دیگر اهداف اجرای طرح است.         
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: این طرح در دو مرحله در روستاهایی اجرایی می شود که دارای حداقل 50 خانوار ساکن بوده، طرح هادی در آنها اجرا شده و با مهاجرت فرستی پایین و ظریب مشارکت پذیری بالاتری برخوردار باشند .   
اين مقام مسئول افزود: روستاهای هدف می توانند در بخش های تولید، تامین نیاز مشاغل، تامین نیاز محصولی، عمران و خدمات روستایی ( توسعه روستایی) براساس این دستورالعمل تعاونی تشکیل دهند .            
اين مدير حوزه تعاون استان بيان داشت : این تعاونی ها با مبانی قانونی ماده ( 24 ) قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اندیشیدن تمهیداتی برای رساندن به سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور و ماده ( 27 ) قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر ارتقا جایگاه روستاها در اقتصاد ملی و تبصره (18) قانون بودجه سال 1396 کل کشور مبنی بر اولویت روستایی در ایجاد فرصت های شغلی جدید و پایدار تشکیل می شوند .    

دیدگاه
نام  
ایمیل  
وب سایت (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
   

نظرات کاربران